20:25
If you want to practice, you first start with practicing giving. You practice the giving parameter, and then you practice the morality parameter, and then you practice the patience parameter. It's very highly advisable you practice that in that order. When you go to the other temple, they teach you about meditation right away. Then they have a hard time making progress or getting a lot in meditation. They don't get it. You need to follow the order of these parameters.
20:25
수행은 보시부터 시작합니다. 보시바라밀을 수행하고, 지계바라밀, 인욕바라밀을 수행합니다. 이런 순서로 수행하는 것이 좋습니다. 다른 절에서는 바로 명상을 가르칩니다. 그러면 그들은 명상에서 진전하는데 어려움이 있고 많은 것을 얻지 못합니다. 그들은 이해하지 못합니다. 이러한 바라밀의 순서를 따라야 합니다.
27:32
Giving is to take a loss. You don't give, expecting profit from it. Then your blessings aren't that great.
보시는 손해를 감수하는 것입니다. 여러분은 이익을 기대하면서 주지 않습니다. 그렇다면 여러분의 복은 그리 크지 않습니다.
1:17:13
If he's so wrong and he is so angry, don't walk away. Don't think about something else. That's when you're going to be near that person and endure it. You stand right there and bear it. That's called patience. You don't run away. You don't wait for him to calm down.
만약 그가 그렇게 틀렸고 화를 내도, 도망가지 마세요. 다른 생각을 하지 마세요. 당신은 그 사람 곁에 있으면서 그것을 참아야 합니다. 거기 서서 참으세요. 그게 인내입니다. 도망가지 마세요. 그가 진정되기를 기다리지 마세요.
1:35:27
It's not about right and wrong. It's not about them. It's about you. The basis of your approach is that they're wrong, and you're right. That's sickness. You're propagating the sickness, this righteousness sickness. What is virtuous about your being right and someone being wrong. There's no virtues in there. There's no virtues in being right. It is not virtuous behavior unless you endure it even if they're wrong.
1:35:27
이것은 옳고 그름의 문제가 아니다. 이것은 그들에 관한 문제가 아닙니다. 당신에 관한 것입니다. 당신은 그들이 틀렸고 당신이 옳다는 것을 전제로 접근하는데 이것은 병입니다. 당신은 병을 퍼뜨리고 있습니다. 옳고 그름의 병입니다. 당신이 옳고 누군가가 그른 것에 대해 어떤 덕이 있습니까? 거기에는 미덕이 없습니다. 옳다는 것에는 미덕이 없습니다. 그들이 틀렸다 할지라도 당신이 참지 않으면 그것은 덕행이 아닙니다.